تاریخچه شرکت نفت پارس از آغاز تا کنون

تاریخه-شرکت-نفت-پارس

شرکت نفت پارس در سال 1337 تاسیس شد. در واقع دی ماه سال 1337 بود که روزنامه رسمی کشور با شماره 4039 در تهران منتشر شد که در صفحه چهارم آن شرکتی به نام شرکت نفت پارس به چشم می خورد. از شرکت نفت پارس می توان به عنوان یک شرکت مستقل یاد کرد که در شرایطی که کشور و همینطور منقطه خاورمیانه هیچ آشنایی با صنعت روانکاری (روغن صنعتی) نداشت، مهندسین وقت این شرکت توانستند شرکتی را تاسیس کنند که درحال حاضر یکی از برترین شرکت های ایرانی محسوب می شود. در این مقاله نگاهی به تاریخچه شرکت نفت پارس خواهیم داشت و برای شما توضیح خواهیم داد که جایگاه این شرکت درحال حاضر کجا است و چطور توانست از مسیر پر پیچ و خم آنها روز ها عبور کند. باما همراه باشید.

تاسیس شرکت نفت پارس

تقریبا 65 سال پیش بود که شرکت نفت کار خود را شروع کرد. شرکت نفت پارس اولین شرکت خصوصی در حوزه روانکاری بود که در ایران و همینطور خاورمیانه شروع به کار کرد. منظور ما از اولین شرکت خصوصی در واقع پالایشگاه خصوصی است. در آن روز ها که این شرکت به ثبت رسید، بسیاری پالایشگاه های دیگر مثل پالایشگاه آبادان مشغول به کار بودند اما خصوصی نبودند.

ولی شرکت نفت پارس اولین شرکتی بود که پالایشگاه خصوصی خودش را داشت و همنطور لازم به ذکر است که این شرکت جزو اولین شرکت های خصوصی خاورمیانه نیز است. هدف از تاسیس این شرکت این بود که توانند روغن موتور و همینطور مستقات نفتی مانند پارافین را تولید و بازار های داخلی و خارجی که فاقد چنین فناوری هستند به فروش برسانند.

البته راه اندازی چنین مجموعه ای با این همه گستردگی کار راحتی نبود و همچنین نیاز به سرمایه زیادی داشت. اما سرانجام پالایشگاه این شرکتدر سال 1339 در کیلومتر 19 بزرگراه شهید لشگری شروع به کار کرد. این شرکت در سال های 1339 تا 1341 رشد چشمگیری داشت، طوری که در سال 1341 این شرکت به صورت شرکت سهامی عام ثبت شد و در همان سال سها این شرکت در بورس تهران عرضه شد.

شاید کمتر شرکتی در ایران باشد که به این سرعت رشد کرده باشد. این رشد باعث شد که در سال 1341 شرکت نفتی شل بخشی از سهام شرکت نفت پارس را خریداری کند. در همان سال ها رقابت بسیاری سنگینی بین تولید کنندگان مشتقات نفتی بود. با وجود رقبای بسیار سر سخت مثل شرکت بزرگ شل و یا شرکت بزرگ پرتیش پترولیوم، شرکت نفت پارس توانست بخشی از بازار منطقه را به دست آورد. به دست آوردن بخشی از بازار منقطه، موفقیت بزرگی به حسا می آمد.

انواعی از محصولات

این شرکت در سال های اخیر موفقیت های زیادی را تجربه کرده است چرا که این موفقیت ها حاصل معرفی محصولی با کیفیت به بازار است. در واقع این شرکتدر حال حاضر تولید کننده انواعی از روغن های صنعتی مثل روغن هیدرولیک پارس می باشد. این شرکت برای زمینه های مختلف و گسترده ای روغن های گوناگونی را تولید کرده است. همینطور هم که گفته شد روغن های تولید شده توسط شرکت نفت پارس، روغن های بسیار با کیفیتی هستند که می تواند با بسیاری از روغن های خارجی نیز رقابت داشته باشد.

دیگر محصولاتی که می شود به آن اشاره کرد، روغن پارس توربین نیز می باشد. این روغن جهت انواعی از توربین های صنعتی تهیه و ساخته شده است. روغن های بسیاری هستند که برای انواعی از توربین ها نیز ساخته می شوند اما روغن پارس توربین نیز کی از بهترین روغن های مناسب برای انواعی از توربین ها می باشد. دلیل اینکه از روغن توربین مثال را برای شما زدیم این است که روغن های توربین با حساسیت بالایی تولید و تهیه می شوند و می توان اینطور گفت که این شرکت به خوبی توانسته است حتی برای صنایع حساس نیز انواعی از روغن ها را تهیه و تولید کند. جهت خرید روغن پارس توربین به این لینک مراجعه کنید.

قیمت روغن های شرکت نفت پارس

صنایعی هستند که قیمت در آن ها نقش مهمی را بازی می کند. بطور مثال در صنعت روانکاری قیمت یکی از فاکتور های بسیار مهم به حساب می آید. در واقع مهم است که شرکت تولید کننده از چه متریالی و با چه نوعی از تکنولوژی محصولات را تهیه می کند. هر چه این تکنولوژی به روز تر باشد، می تواند قیمت محصولات را افزایش و یا حتی در برخی از موارد کاهش دهد. روغن های شرکت نفت پارس از قیمت بسیار خوب و رقبابتی در بازار برخوردار هستند و می توان اینطور گفت که به صرفه ترین قیمت را در بازار روانکاری دارند. همچنین میزان اجناس تقلبی از روغن پارس نیز در بازار روانکاری بسیار کم می باشد.

مقاله مربوط به تاریخچه شرکت نفت پارس همینجا تموم نخواهد شد بلکه در باره اینکه شرایط حال حاضر این شرکت چطور و چگونه می باشد را در چند روز آینده در همین مقاله برای شما شرح خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *